מעבר לתוכן העמוד מעבר לצור קשר מעבר לתפריט תחתון

פרויקטים בתחום התחבורה


צילום של הרכבת הקלה בירושלים

1. רכבת קלה ירושלים- מערך תחבורה ציבורית להסעת המונים בירושלים באמצעות רכבת קלה. זהו מיזם הרכבת הקלה הראשון בישראל, המהווה חלק מתוכנית תחבורתית כוללת בירושלים, שמלבד הרכבת הקלה כוללת גם תכנון לבניית נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צ) וסלילת כבישי טבעת חיצוניים סביב העיר.

מערך הרכבת הקלה כולל, בין היתר:

  • הקו האדום – הקו הראשון במערך הרכבת הקלה בירושלים הפעיל מאז שנת 2011. הקו מחבר את שכונת פסגת זאב בצפון עם הר הרצל דרך מרכז העיר. אורך קו הרכבת הינו 14 ק"מ וכולל 23 תחנות.
  • הקו הירוק – הקו השני של הרכבת הקלה אשר יופעל בירושלים. הקו יחבר בין שני הקמפוסים בעיר, מרכזי התעסוקה של תלפיות ומוקדי פנאי במלחה. אורך הקו כ- 19 ק"מ וכולל 36 תחנות.
  • הקו הכחול - הקו יחבר בין שכונת רמות בצפון לשכונת גילה בדרום. אורך הקו כ- 23 ק"מ וכולל 42 תחנות לאורכו.

2. מנהרות הכרמל- מנהרות הכרמל בחיפה הינן מערכת כבישי אגרה, המקצרת באופן משמעותי את הזמן הנדרש לחציית העיר ואת הנסיעה מצפון לדרום וחזרה למגוון יעדים (כולל עכו, ת"א, הקריות ועוד). הפרויקט מורכב משתי מנהרות החוצות את העיר ומחברות את מבואותיה הדרומיים של חיפה בקרבת מרכז הקונגרסים עם צומת הקריות ("הצ'ק-פוסט"). אורך הכבישים הינו 6.5 ק"מ, כאשר מתוכם 5 ק"מ הם מנהרות.

3. כביש 431- כביש 431 הוא כביש מהיר בינעירוני המשמש כדרך פרוורית מהירה בדרום מטרופולין גוש דן ומקשר בין נתיבי איילון במערב (מחלף מבוא איילון) ובין כביש 1 במזרח (מחלף ענבה) ועד לעיר מודיעין. הכביש נבנה כדרך דו מסלולית עם שלושה נתיבי נסיעה לכל כיוון ורצועה לבניית מסילת רכבת עתידית בין מסלולי הכביש. אורכו של הקטע המרכזי בכביש 431 הוא כ-23 קילומטר, והוא כולל 11 מחלפים ועשרות גשרים ומעבירי מים.

4. הנתיב המהיר לתל אביב- הפרויקט כלל הוספת נתיב נוסף לאורך כביש מס' 1 (ירושלים - תל אביב) ממחלף לוד ועד מחלף קיבוץ גלויות באורך של כ- 13 ק"מ. הנתיב משמש תחבורה ציבורית, רכבים רבי תפוסה ורכבי היסעים ("שאטלים"). יתרת הקיבולת נמכרת לרכבים פרטיים תמורת אגרה. הפרויקט כולל חניון "חנה וסע" בסמוך למחלף שפירים.

5. כביש 6- "חוצה ישראל"- כביש 6 המכונה גם כביש חוצה ישראל או דרך יצחק רבין הוא הכביש המהיר הארוך בישראל, המשתרע מדרום לצפון (כביש אורך) ונמתח מזרחית לכביש 4 ומזרחית לחלקו הצפוני של כביש 40.

הכביש מופעל ככביש אגרה אלקטרוני כאשר הגבייה מתבצעת באופן אוטומטי לחלוטין ללא מחסומים בכניסה או ביציאה ממנו (Free Flow).